نوشیدن آب ولرم, رفع یبوست

چندی پیش در یکی از سایت‌های علمی خواندم نوشیدن یک لیوان آب ولرم به‌صورت ناشتا یا خوردن چند عدد انجیر خیس‌کرده، قبل از صرف صبحانه می‌تواند تاثیر زیادی در رفع یبوست داشته باشد. مدتی است که صبح ناشتا، یک لیوان آب ولرم می‌نوشم و یبوستم هم برطرف شده است.


موضوعات مرتبط: پزشکی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 مهر 1392 | 18:27 | نویسنده : mohammad |
موز
همچنین این میوه حاوی پتاسیم فراوان است كه در كاهش سطح فشارخون، تصلب شرائین و سكته مغزی نقش شایانی دارد.
 

موضوعات مرتبط: پزشکی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 | 12:57 | نویسنده : mohammad |

کروموزوم جنسی,سن باروری,کروموزوم جنسی مردان

می‌خواهید فرزندتان پسر شود: عجله کنید! هر چه سن پدر بالاتر برود، احتمال تولد فرزند دختر افزایش می‌یابد، و البته به همان میزان هم خطر سقط جنین یا تولد کودک دچار اختلال ژنتیکی افزایش می‌یابد. فقط این زنان نیستند که باید نگران تیک‌تاک ساعت تناسلی خود باشند. به نظر می‌رسد که کیفیت اسپرم مردان هم بعد از سن 35 سالگی رو به زوال می‌گذارد. چنین به نظر می‌رسد که هر چه سن پدر بیشتر باشد، نسبت اسپرمی که کروموزوم جنسی X را حمل می‌کند، به اسپرم حاوی کروموزوم جنسی Y بالاتر می‌رود، به این معنی که بابا‌های پیرتر ، احتمال دختر شدن بچه‌شان بیشتر است.

جفت کروموزوم جنسی مردان به صورت XY و جفت کروموزوم‌های جنسی زنان به صورت XX است و این بحث که آیا کمیت و یا کیفیت اسپرم مردان با افزایش سن افت می‌کند یا خیر، همیشه جنجال‌برانگیز بوده است.

 

یک متخصص باروری در دانشگاه شفیلد انگلستان به نام آلن پیسی، می‌گوید: «با این وجود، شواهد همه‌گیرشناختی نسبتا قانع کننده‌ای وجود دارد که بچه دار شدن برای مردان پیرتر، کار سخت‌تری است (فارغ از این که سن مادر چقدر باشد) و با افزایش سن مردان، خطر سقط جنین در همسر آنها افزایش می‌یابد». همچنین خطر این که مردان پیرتر، صاحب فرزندانی با اختلالات ژنتیکی شوند، اندکی بیش‌تر از دیگران است.
برای بررسی این مدعا، برونتی استون در «آزمایشگاه‌های فن‌آوری تناسلی» در لوس آنجلس و همکارانش، نمونه‌های اسپرم بیش از 5081 مرد در سنین بین 16 و 72 سال را تحلیل کردند. آنها متوجه یک زوال در کمیت و کیفیت اسپرم مردان بعد از سن 35 سالگی شدند. در برخی از مطالعات قبلی، چنین ادعا شده بود که این کاهش تا سن 50 سالگی شروع نمی‌شود.

پیسی می‌گوید: «خواه 35 سال و خواه 40 سال، پیغام این تحقیق و دیگر مقالات این است که آن مردان باید از تغییرات وابسته به سن خود در سیستم تناسلی خود اگاه باشند و اگر دوست دارند که روزی پدر شوند، نباید دست روی دست بگذارند». این تحقیق همچنین کاهشی را در نسبت اسپرم‌های حامل Y به X در مردان بالای 55 سال نشان داده است، هرچند علت آن روشن نیست!


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : سه شنبه 8 مرداد 1392 | 15:7 | نویسنده : mohammad |

 

فواید هندوانه , خواص داروئی آب هندوانه

 

 

آب هندوانه نشاط آور و ضد گرماست .

 

هندوانه ویژه تقویت صفرا و ضد نقرس است. هندوانه هم میوه و هم سبزی است یعنی در واقع خواص هر دو را دارد و سرشار از بتاکاروتن و عامل ضد سرطان است.

 

در هر 100 گرم هندوانه 12 کالری وجود دارد، خربزه 21 کالری، بر خلاف آن‌چه در ضرب المثل ایرانی شایع است که می‌گوید فکر نان کن که خربزه آب است، این میوه چاق کننده و افراط در آن بیماری قند می‌آورد. زادگاه هندوانه تاشکند بوده که جزء ایران قدیم است.هندوانه آب میوه‌ای نشاط آور، ضد گرما، یک نوشابه فیزیولوژیک است. برای هر سنی مفید و گوارا و سازگاری دارد.95درصد وزن هندوانه آب است، اما سرشار از کلیسم و پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن، روی، نیکل، فلور،؛ ید و مواد قندی و تلخه است.

 

طالبی، گرمگ، دستنبو، خربزه همگی هم خواص و فقط از نظر مقدار قند تفاوت دارند. تنها اختلاف این میوه‌ها در سازگاری و ذائقه و حاوی اسیدهای آلی بودن که در این میان هندوانه مقام والائی در امر تغذیه در زمان گرم سال دارد. این میوه‌ها همگی ادارآور، شستشوی اسید اوریک، تمیز کردن بافت‌های کلیه بوده که ایده آل برای بیماران نقرسی و رماتیسمی است.

 

از آنجا که این میوه‌ها صفرا را به شدت تحریک می‌کنند نباید یک بار به مقدار زیاد خورده شود، به‌ویژه در مورد خربزه و غیره صادق است. ضمن این‌که معده و روده را دچار اختلال می‌کند. یک یا سه قاچ هندوانه یا خربزه و طالبی باندازه یک پرس استیک گوشت خوک یا گوساله صفرا را تحریک می‌کند.هندوانه و دیگر میوه‌های همین خانواده، باید تک و تنها بدون مواد غذایی دیگر خورده شود. هرگز با سایر میوه مخلوط نخورید. نفخ شکم، دل درد، کولیت موقت به همراه دارد. افراد در خربزه و طالبی شیرین یا کامبوزه، عسلی می‌تواند عامل ابتلا به بیماری قند شود.

 


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : جمعه 28 تير 1392 | 17:8 | نویسنده : mohammad |

خواص داروئی پیاز, دلایل خوردن پیاز
پیاز از قدیمی‌ترین سبزی‌هایی است که بشر استفاده می‌كند. از این سبزی نه‌تنها برای طعم دادن به غذا، بلکه حتی برای بسیاری حکم طلا داشته و آن را در داد و ستدهایشان به كار می‌برده‌اند .
ارزشی که قدیما برای پیاز قائل بودند، بی‌دلیل نیست زیرا تحقیقات گسترده پژوهشگران در دهه اخیر از حقایق جالبی در این زمینه پرده برداشته‌ است. اگر از افرادی هستید که علاقه‌ای به مصرف پیاز ندارند، حتما این مطلب را بخوانید.

1 - پیاز ضدانعقاد است
پیاز قرمز می‌تواند به حفظ کلسترول خوب کمک و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. محققان با انجام مطالعاتی روی حیوانات متوجه شدند مصرف پیاز قرمز بعد از 8 هفته می‌تواند میزان کلسترول بد را در بدن به میزان 20 درصد کاهش دهد اما در همین دوره زمانی، هیچ تغییری در میزان کلسترول‌های خوب بدن به وجود نمی‌آورد. طبق نتایج تحقیقاتی كه در سال 2012 در مجله Clinical investigation منتشر شد، فلاونوئیدی به نام روتین كه به وفور در خانواده پیازها و سیب وجود دارد، از تشكیل لخته‌های خونی در عروق پیشگیری می‌كند. در حقیقت، تشكیل فیبرین در سیاهرگ‌ها و تجمع پلاكت‌ها در سرخرگ‌ها از عوامل بروز لخته‌های خونی و سكته است كه این تركیب مانع ساخت آن می‌شود.

2 - پیاز ضد سرطان است
محققان دانشگاه كورنل بعد از مطالعه تاثیر پیاز بر رشد سلولی و تخریب رادیكال‌های آزاد، در سال 2004 اعلام كردند موسیر و انواع پیاز به دلیل خواص آنتی‌اكسیدانی‌ برجسته‌، تاثیر ویژه‌ای بر کاهش پیشرفت سرطان كبد دارند و از رشد سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌كنند. طبق تحقیقات دیگر دانشمندان، مصرف منظم پیاز به میزان 2 بار در هفته، به‌طور واضح خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کم می‌کند. پیاز سرشار از فلاونوییدهاست و از رشد تومورها جلوگیری و سلول‌های روده بزرگ را از آسیب حفظ می‌کند. پختن گوشت با پیاز نیز می‌تواند به کاهش مواد سرطان‌زایی که هنگام پخت گوشت در حرارت ایجاد می‌شوند، کمک کند.

3 - پیاز خون‌ساز است
اسیدفولیك یا ویتامین 9 B یكی از تركیبهای مورد نیاز مغز و تضمین‌كننده سلامت روان و احساس افراد است. 125 میلی‌لیتر یا نصف پیمانه آب‌پیاز می‌تواند 9 درصد از نیاز روزانه بدن به اسیدفولیك را برطرف کند بنابراین عادت به خوردن پیاز به تامین نیاز بدن به اسید فولیک کمک می‌کند.

4 - پیاز استخوان ساز است
طبق تحقیقات پژوهشگران دانشکده پزشکی جنوب کالیفرنیا که مشروح آن در سال 2009 منتشر شد، تراکم استخوان‌ها در زنانی که روزی یک پیاز مصرف می‌کنند، 5 درصد بیش از زنانی است كه یك بار در ماه پیاز می‌خورند. از سوی دیگر، در زنانی كه مرتب پیاز مصرف می‌‌كنند در مقایسه با زنانی كه پیاز نمی‌خورند، احتمال شكستگی لگن 20 درصد كاهش می‌یابد. بنابراین به خانم‌ها توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، خوردن پیاز را به یکی از عادت‌های غذایی خود تبدیل كنند.

5 - پیاز ضددرد است
براساس تحقیقی كلینیكی كه در سال 1990 در داكوتای شمالی انجام شد، زنانی كه رژیم‌غذایی غنی از منگنز دارند، كمتر دچار علایم نشانگان قبل از قاعدگی مثل دردهای شكمی یا بدخلقی می‌شوند زیرا پیاز یکی از منابع خوب منگنز به شمار می‌رود و این ماده معدنی مانند یک ضددرد عمل می‌کند.

6 - پیاز ضدفشارخون است
پیاز مانند سیب منبع بسیار خوب نوعی آنتی‌اكسیدان به نام كركتین است. تحقیقات پژوهشگران كه نتایج آن در سال 2007 منتشر شد، نشان داد كركتین تاثیر ویژه‌ای بر كاهش فشارخون دارد و از تخریب دیواره عروق پیشگیری می‌كند و به این ترتیب خطر بروز بیماری‌های قلبی- عروقی را كاهش می‌دهد.

خواص داروئی پیاز, دلایل خوردن پیاز
چگونه پیاز بیشتری بخوریم؟
پیاز را به صورت خام یا پخته می‌توانید مصرف کنید ولی یادتان باشد که پیاز خام آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد. البته پخت و پز میزان آنتی‌اکسیدان‌های این ماده غذایی را فقط کمی کاهش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم از پیاز خام برای تهیه انواع سالاد استفاده کنید. البته پیاز به تنهایی معجزه نمی‌کند. زمانی خواص این ماده‌ غذایی بیشتر می‌شود که تغذیه سالم و متنوع حاوی انواع میوه و سبزی‌های سرشار از آنتی اکسیدان داشته باشید. در بیشتر غذاها می‌توانید از پیاز برای گرفتن بوی زحم استفاده کنید اما اگر می‌خواهید پیاز را بپزید یا سرخ کنید، از روغن زیاد استفاده نکنید. اگر هم علاقه‌ای به پیاز پخته ندارید، می‌توانید آن را ریز رنده یا از آب آن در غذاها استفاده كنید.


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 | 20:34 | نویسنده : mohammad |

مشخصات یک دوست خوب,یک دوست واقعی

 

پیدا کردن دوست خوب همیشه مشکل است اما اینکه تشخیص بدهیم که دوست ما واقعا" دوست خوبی است یا خیر کار سخت تری است.

 

اما دانستن مشخصات یک دوست خوب در یافتن یک دوست واقعی به ما کمک می کند.

 

وفاداری

وفاداری یک فاکتور اصلی و ضروری در دوستی و یا هر ارتباط دیگری است. یک دوست خوب همیشه به دوستی اش وفادار است و وفادار بودن یعنی اینکه به شایعات و حرفهای بدی که درباره دوستتان گفته می شود توجه نکنید و از گفتن شایعات و یا حرفهای زشت درباره آنها پرهیز کنید. اگرچه دوستان خوب هم گاهی ازدست یکدیگر ناراحت و عصبانی شوند اما هرگز پشت سرهم ، حرف بدی نمی زنند.

 

سخاوت

بخشندگی و سخاوت یکی از علامتهای یک دوست خوب است. یک فرد سخاوتمند حتی زمانیکه توانایی ودارایی کمی برای بخشش دارد با کمال میل آنچه که می تواند را می بخشد. این نشانه فردی است که ارزش دوستی دارد زیرا این خصوصیت اخلاقی نشان می دهد که او ذهن و قلبی بخشنده دارد.

 

درک

دوست واقعی کسی است که به حرفهای ما گوش می کند و سعی می کند ما را درک کند . یک دوست خوب وقتی چیزی را نمی فهمد یا درک نمی کند درباره آن موضوع سئوال می کند تا موضوع را کاملا" متوجه شود.

 

صداقت

یک دوست خوب همیشه صادق است و واقعیت را می گوید حتی اگر حرفش آزار دهنده باشد. یک دوست خوب برای اینکه شما احساس بهتری داشته باشید به شما دروغ نمی گوید در عوض حقیقت را می گوید و شما را نصیحت می کند. مثلا" اگر لباسی مناسب شما نیست یک دوست خوب با مهربانی می گوید:" این لباس خیلی خوب نیست ، من فکر می کنم این یکی بهتر است."

 

درک کردن تفاوتها

یک دوست خوب از شما انتظار ندارد که همیشه حرف او را تایید کنید. در عوض وقتی شما عقیده متفاوتی دارید و با او موافق نیستید ، به نظر شما احترام می گذارد. این کار باعث می شود روابط شما جذابتر شود زیرا دوستان خوب می توانند نظرات مختلف خود درباره موضوعات مختلف را با هم در میان بگذارند.

منبع: سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392 | 16:45 | نویسنده : mohammad |

سخنان اموزنده, جملات زیبا جدید

• آنچه جذاب است سهولت نیست، دشواری هم نیست، بلكه دشواری رسیدن به سهولت است

• وقتی توبیخ را با تمجید پایان می دهید، افراد درباره رفتار و عملكرد خود فكر می كنند، نه رفتار و عملكرد شما

• سخت كوشی هرگز كسی را نكشته است، نگرانی از آن است كه انسان را از بین می برد

• اگر همان كاری را انجام دهید كه همیشه انجام می دادید، همان نتیجه ای را می گیرید كه همیشه می گرفتید

• افراد موفق كارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلكه كارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند

• پیش از آنكه پاسخی بدهی با یك نفر مشورت كن ولی پیش از آنكه تصمیم بگیری با چند نفر

• كار بزرگ وجود ندارد، به شرطی كه آن را به كارهای كوچكتر تقسیم كنیم

• كارتان را آغاز كنید، توانایی انجامش بدنبال می آید

• انسان همان می شود كه اغلب به آن فكر می كند

• همواره بیاد داشته باشید آخرین كلید باقیمانده، شاید بازگشاینده قفل در باشد

• تنها راهی كه به شكست می انجامد، تلاش نكردن است

• دشوارترین قدم، همان قدم اول است

• عمر شما از زمانی شروع می شود كه اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید

• آفتاب به گیاهی حرارت می دهد كه سر از خاك بیرون آورده باشد

• وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است كه شما چیز زیادی از آن نخواسته اید

• در اندیشه آنچه كرده ای مباش، در اندیشه آنچه نكرده ای باش

• امروز، اولین روز از بقیة عمر شماست

• برای كسی كه آهسته و پیوسته می رود، هیچ راهی دور نیست

• امید، درمانی است كه شفا نمی دهد، ولی كمك می كند تا درد را تحمل كنیم

• بجای آنكه به تاریكی لعنت فرستید، یك شمع روشن كنید

• آنچه شما درباره خود فكرمی كنید، بسیار مهمتر از اندیشه هایی است كه دیگران درباره شما دارند

• هركس، آنچه را كه دلش خواست بگوید، آنچه را كه دلش نمی خواهد می شنود

• اگر هرروز راهت را عوض كنی، هرگز به مقصد نخواهی رسید

• صاحب اراده، فقط پیش مرگ زانو می زند، وآن هم در تمام عمر، بیش از یك مرتبه نیست

• وقتی شخصی گمان كرد كه دیگر احتیاجی به پیشرفت ندارد، باید تابوت خود را آماده كند

• كسانی كه در انتظار زمان نشسته اند، آنرا از دست خواهند داد

• كسی كه در آفتاب زحمت كشیده، حق دارد در سایه استراحت كند

• بهتر است دوباره سئوال كنی، تا اینكه یكبار راه را اشتباه بروی

• آنقدر شكست خوردن را تجربه كنید تا راه شكست دادن را بیاموزید

• اگر خود را برای آینده آماده نسازید، بزودی متوجه خواهید شد كه متعلق به گذشته هستید

• خودتان را به زحمت نیندازید كه از معاصران یا پیشینیان بهتر گردید، سعی كنید از خودتان بهتر شوید

• خداوند به هر پرنده ای دانه ای می دهد، ولی آن را داخل لانه اش نمی اندازد

• درباره درخت، بر اساس میوه اش قضاوت كنید، نه بر اساس برگهایش

• انسان هیچ وقت بیشتر از آن موقع خود را گول نمی زند كه خیال می كند دیگران را فریب داده است

• كسی كه دوبار از روی یك سنگ بلغزد، شایسته است كه هر دو پایش بشكند

• هركه با بدان نشیند، اگر طبیعت ایشان را هم نگیرد، به طریقت ایشان متهم گردد

• كسی كه به امید شانس نشسته باشد، سالها قبل مرده است

• اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت

• اینكه ما گمان می كنیم بعضی چیزها محال است، بیشتر برای آن است كه برای خود عذری آورده باشی

منبع:kocholo.org


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 | 20:21 | نویسنده : mohammad |

گیاهان انرژی زا, جنسینگ سیبری, ژینکو, چای سبز

 

 

گیاهان انرژی زا، علاوه بر ایجاد انرژی، سلامت و تعادل سیستم دفاعی بدن را نیز بهبود می بخشد.
جنسینگ سیبری: به نقل از سایت «MSN»، این گیاه بین ورزشکاران شهرت زیادی دارد. این گیاه بنیه بدن را افزایش می دهد، خستگی مفرط را کاهش می دهد و تأثیر استرس را به حداقل می رساند. این گیاه که به صورت دم کرده، کپسول یا قرص مصرف می شود برای بیماران مبتلا به لوپوس، آرتریت روماتوئید و فشار خون بالا توصیه نمی شود.
ژینکو: این گیاه با افزایش تولید آدنوزین تری فسفات (نوکلئوئید حامل انرژی) (ATP) در بدن، میزان انرژی سلولی را افزایش می دهد. ATP به مغز کمک می کند گلوکز را متابولیزه کند و در نتیجه عملکرد حافظه و ذهن را بهبود بخشد.
چای سبز: این نوشیدنی عملکرد تحریک کننده دارد. در نتیجه در طول روز انرژی بدن را افزایش می دهد. چای سبز حاوی ماده آنتی اکسیدان، ضد سرطان و آنتی بیوتیک است.
جنسینگ هندی (اشواگاندا): این گیاه در طب هندو برای تسکین خستگی مفرط استفاده می شود و مقاومت بدن به استرس را افزایش می دهد و در نتیجه میزان انرژی بدن بهبود می یابد. در صورت مصرف داروی ضد اضطراب و صرع از مصرف این گیاه پرهیز شود.
گون (استرا گالوس): متابولیزم بدن را افزایش می دهد و درمان عالی برای رفع خستگی مفرط است. اگرچه مصرف آن ضرر ندارد اما در صورت بالا بودن تب یا داشتن عفونت از مصرف آن پرهیز کنید.
در صورت مصرف رقیق کننده خون یا بتابلوکر از این گیاه استفاده نشود.
گزنه: دم کرده این گیاه نسبت به یک فنجان قهوه انرژی بیشتری دارد. این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
ریش (Reishi): نوعی قارچ نادر در چین که لقب «اکسیر زندگی» دارد و برای افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس استفاده می شود.


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392 | 15:53 | نویسنده : mohammad |

آیا کم خونی داریم؟

کم خونی یعنی کاهش تعداد گلبول‏های قرمز خون و علل متفاوتی دارد، ولی مهم‏ترین آنها کمبود آهن در بدن است.

اگر کم‏خونی خفیفی داشته باشید، ممکن است علامتی دیده نشود و حتی اگر دیده شود، ممکن است متوجه کم‏خونی خود نشوید، یا آن را با بیماری دیگری اشتباه بگیرید.

حال ما به شما می گوییم که علائم شایع کم خونی چیست تا با مشاهده ی آنها به پزشک مراجعه کنید:

1- به پوست خود دقت کنید. آیا پوستتان رنگ پریده است؟

در حالت کم‏خونی، حتی اگر رنگ پوستتان معمولی باشد، ولی لب‏های شما، کمرنگ‏تر از حد طبیعی است و پوست شما بی‏حال و خسته (شل) می باشد.

2- آیا همیشه احساس خستگی و بی‏حالی می کنید؟ این ها از علائم شایع کم‏خونی است.

3- آیا سردردهای پی در پی دارید؟ و یا اشتهایی برای غذا خوردن ندارید؟ این ها از علائم اولیه کم‏خونی هستند.

4- آیا مبتلا به یبوست شده‏اید؟ این هم یکی از علائم اولیه کم خونی است و بدون هیچ‏ تغییری در عادات غذایی به وجود می‏آید (یعنی مثلا بدون کاهش مصرف میوه و سبزی، دچار یبوست می شوید).

تنها راه تشخیص کم‏خونی، دادن آزمایش خون است.

5- آیا تمرکز فکری برای شما سخت شده است؟ این مسئله روی کار شما یا انجام تکالیف درسی شما تاثیرگذار است.

6- آیا دوست دارید مواد عجیب و غریب را که خوراکی نیستند، بخورید، مثل خاک یا کاغذ. چنین حالتی، «پیکا» نام دارد.

7- به حالات روحی و روانی خود دقت کنید. کم‏خونی می‏تواند باعث احساس افسردگی شود.

گلبول قرمز خون

8- آیا احساس تنگی نفس دارید؟ گلبول‏های قرمز خون، بخش حیاتی فرآیند تنفس را تشکیل می دهند و این علامت در کم‏خونی متوسط تا شدید بروز می‏کند.

9- آیا احساس می‏کنید انگشتان دست و پای شما همیشه سرد هستند؟ این حالت به دلیل کاهش جریان خون در انگشتان دست و پا، در اثر کم‏خونی اتفاق می‏افتد.

10- آیا احساس ضعف یا سرگیجه دارید؟ در کم‏خونی شدید، هنگام برخاستن از رختخواب احساس ضعف زیادی دارید و یا هنگام بلند شدن از جایتان، احساس سرگیجه می‏کنید.

هشدارها:

* اگر به طور ناگهانی، زخم‏هایی روی زبان یا دهانتان پیدا شد، یا اگر خانم هستید و یک مرتبه دچار قطع قاعدگی شدید، نشان می‏دهد دچار کم‏خونی هستید.

* اگر بیشتر اوقات غذاهای فرآیند شده و آماده بخورید، یا بعضی وعده‏های غذایی (مثل صبحانه) را از برنامه غذایی تان حذف کنید، یا ریزه خواری داشته باشید، یا از همه گروه های غذایی استفاده نکنید، ممکن است آهن و سایر مواد مغذی را به مقدار کافی دریافت نکنید. در این صورت، اگر علائم ذکر شده در بالا را داشتید، احتمالا دچار کم‏خونی هستید.

آزمایش خون

* کم‏خونی می‏تواند در اثر مشکلات پزشکی اصولی و دریافت یا جذب ناکافی آهن در بدن به وجود آید. تنها راه تشخیص کم‏خونی، دادن آزمایش خون است. اگر فکر می‏کنید دچار کم‏خونی هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

* اگر نسبت به کم‏خونی خود شک دارید، هرگز مقادیر بالای مکمل‏های آهن را مصرف نکنید، زیرا دریافت مقادیر زیاد آهن، مسمومیت زاست و عوارض بدی دارد.

برای تشخیص قطعی کم‏خونی باید به پزشک مراجعه کنید و خودتان بر اساس علائم بالا نمی‏توانید بگویید حتما دچار کم‏خونی هستید، زیرا علائم کم‏خونی می‏تواند مشابه علائم سایر بیماری‏ها باشد و کمبود آهن به تنهایی، علت بروز کم‏خونی نیست.

* اگر علائم بالا در شما ادامه داشت، یا دچار یک مشکل خاص پزشکی هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اطلاعاتی که در این مقاله برای شما ارائه شده، نمی‏تواند جایگزین توصیه‏ها یا درمان تخصصی پزشکی شود.


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : چهار شنبه 21 فروردين 1392 | 20:6 | نویسنده : mohammad |

روانشناسی چهره ها در چشمان یک نوع روانشناسی بدبع و جدید است که به تازگی کارشناسان به آن پی برده اند.

شما میتوایند با اینگونه روانشناسی در برقراری ارتباط به دیگران و همچنین واکنش های غیر قابل پیش بینی آنها را در برخورد اول پیش بینی کنید.

یکی از مهمترین ابزار برای برقراری ارتباط روانشناسی قوی و علمیست

شما می توانید با روانشناسی چهره که به سادگی انجام میپذیرد ار ارتباط تان لذت بیشتری را تجربه کنید....


چشمان درشت و زیبا :

نشان دهنده صفا، صمیمیت، هنرمند و عاطفی، منصف و غیرتمند، تمایل به اغراقگویی، دارای ذهنی روشن و متعالی، در دوستی خونگرم، مدیران موفقی هستند.


چشمان بهم نزدیک و کم فاصله:

حسودی و کوتاه نظری، احساساتی، زنان این گروه درونگرا و پنهان کار، حیله گر و حسابگر، موفق در امور تجاری و سیاسی


چشمان نیمه باز:

حیله گری و دلالی، غیر قابل اعتماد


چشمان خمار:

احساسی و در رویا بودن

چشمان با فاصله زیاد و دور از هم:

سادگی، درستی، فکر باز، توقعات زیاد از زندگی، بسیار زود باور، تمایل شدید به رمان و داستان، برونگرا، مردمی، وفادار



چشمان لنگه به لنگه:

چشمانی که یکی از دیگری بزرگتر است هردم مزاج و هر دم خیال، قدرت فکری زیاد ندارند و قاطعیت ندارند.


چشمان برجسته وبیرون زده:

صفات منفی مثل تنبلی، پرسر و صدا، پر حرف و ظاهربین



چشمان گودرفته و تورفته:

موذی، اگر با فاصله هم نباشد دورو و متظاهر


پلکهای برجسته:

هوش، استعداد و دقیق، گاها لاابالی و مستعد در صنایع


چشمان خندان و متبسم:

شوخ، قلب پاک، استعداد در صنایع، اگر زن باشد مادری با عاطفه و مهربان.


مردمک در وسط چشم وسفیدی پیدا:

اختلال و پیچ و خم های فکری، بی باک بودن


چشمهای بادامی:

خودخواه و متکبر، مغرور، اگر ابروها از چشمها فاصله داشته باشد خوبی و آرامش روح.


چشمهایی که انتهایش پایین یا بالاست:

ساعی، تیزهوش و بعضا موذی و حیله گر.


چشمان ریز مثل کبوتر:

طبع ملایم، ذلالت بر راز پوشی زیاد و سکوت، محتاط و محافظه کار، صادق و راستگو، مشکل پسند، کم صبر، ناشکیبا، مردان این گروه مدیران و فرمانداران و مشاوران قوی هستند و زنان این گروه وفادار و پایدار هستند. خودخوری و استعداد هوشی زیاد.


چشمان سه گوش:

اکثرا با دیگران مشکل دارند بالاخص با نامزد خود ،بی حوصله در بحث و جدل، وسواسی، ایراد گیر، اهل نق زدن، سازگاری با محیط و حرفه های مختلف دارند. بهترین فضای کار برای این گروه فضای سیاسی است


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1392 | 16:47 | نویسنده : mohammad |

ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی

تناسب اندام،چاقی موضعی،لاغری موضعی,درمان چاقی،لاغری بدون رژیم

درمان چاقی با طب سورنی

 

 

تناسب اندام,چاغی موضعی,لاغری موضعی,درمان چاقی با طب سوزنی

 

 

ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام که فراگیری این مطالب می تواند آگاهی لازم را در مورد درمان و رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن بدهد:

درمان چاقی و تناسب اندام - در قرن اخیر چاقی بیماری هزاره سوم شناخته شده است.با بررسی های انجام شده هزینه هایی که درمان چاقی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای دولت ها و مردم دارد تا سال 2030 چاقی را به بزرگترین معزل جوامع بشری تبدیل می کند.

بیماری چاقی احتمال ابتلا به فشار خون را تا هفت برابر، ابتلا به دیابت را تا 12 برابر،ابتلا به سرطان را را 5و6 برابر افزایش می دهد و تمام بیماریهای قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با چاقی خواهند داشت.

چاقی عامل مهمی برای بیماریهای اسکلتی،عضلانی،دردهای زانو و کمر است.چاقی باعث کاهش توانایی کاری افراد در طول روز می شود که در دراز مدت هزینه های درمانی زیادی را برای مردم در برمی گیرد.

عامل اصلی چاق شدن و نافرم شدن بدن در اثر تجمع چربی ها:

عامل اصلی چاق شدن - یکی از دلایل چاقی زندگی نشستنی است که در قرن اخیر ما دچار آن شده ایم استفاده از وسایل نقلیه،انجام فعالیتهای روزمره کاری که نیاز به فعالیت بدنی آنچانی ندارند،داستان طولانی غذا خوردن زیاد،غذای فست فوت،آماده،کنسروی دیرغذا خوردن ،در حال عصبانیت غذا خوردن همه ی این موارد باعث شده تا به سمت جامعه ای چاقی پیش برویم.

تناسب اندام و چاق بودن چطور محاسبه می شود و در اصل قد و وزن چه نسبتی باید داشته باشند ؟

محاسبه تناسب اندام و چاق بودن - چاقی معزلی است که از نظر بدنی و زیبایی فشار جسمی و روحی زیادی به مردم می آورد،مردم ما چاقی را با وزن در نظر می گیرند ولی ثابت شده است که بیشترین چیزی که روی سلامتی افراد از نظر چربی بدن تاثیر می گذارد، نسبت قد به وزن است که به صورت bmi (body mass index) نشان می دهند که ترجمه فارسی آن شاخص توده ی بدنی می باشد که از تقسیم وزن به مقیاس کیلوگرم تقسیم بر قد فرد به متربه توان 2 بدست می آید.

این یک شاخصی است که مثلا"  عدد بالای 20،25،28 چاقی و اضافه وزن،عدد بالای 30،31،32 تا 35 چاقی خطرناک و عدد بالای 35 چاقی کشنده محسوب می شود.

ولی این سیستم هم آنقدر متخصصین قلب و عروق و تغذیه را قانع نکرد،شاخص های دیگرنسبت قد به وزن است که عدد قد را به سانتی متر ،100 سانتی متر کم می کنند.

در مورد خانمها مقداری بالاتر و آقایان مقداری پایین تر است که در دهه ی اخیر مقدار 5 کیلو برای اینکه آمار چاقی زیاد شده است به نرمال این فرمول اضافه کردند.

-مثلا" اگر قد کسی 160سانتی متر است،وزن طبیعی این فرد عددی بین 55 تا 65 یا 57 تا 63 می باشد. اما این روش محاسبه هم نتوانست شاخص درستی برای سلامتی فرد ارائه دهد.

-با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدن که عامل ایجاد سکته های قلبی،مغزی،سرطان،فشار خون و حتی دیابت نسبت دور شکم به لگن فرد می باشد که اکر این نسبت از 100 درصد بیشتر شود احتمال عارضه برای فرد بیشتر خواهد شد،یعنی اینجا حتی وزن خیلی دخیل نمی باشد چون چربی هایی که در ناحیه شکم و پهلو است به خاطر ماهیت و گیرنده های تری گریسیدی که دارند می توانند خطرات زیادی را هم از نظر جذب انسولین و هم از نظر تاثیر روی قلب و عروق ایجاد کنند.

-اگر بخواهیم این نسبت دور شکم به لگن را در زیبایی دخیل کنیم،خیلی از مردم خصوصا" خانمها با دیدن رسانه های جمعی،شبکه ماهواره فیلمهایی که مشاهده می کنند،مهمانی ها و لباسهایی که تولید می شوند،این افراد فکر می کنند که زیبایی بدن مترادف با وزن کم می باشد در صورتی که این موضوع مشکلات عدیده ای را برای جامعه پزشکی به وجود آورده است.

-مثلا" قد فردی که160سانتی متر و وزنش 55 کیلوگرم است می گوید که من چاق هستم و اگر وزنم به 45 برسد خیلی خوب است قبلا" که وزنم 50 کیلوگرم بود ،هیکل خوبی داشتم.

-چنین تفکری کاملا" اشتباه است،تناسب اندام با وزن سنجیده نمی شود،تناسب اندام یعنی نسبت قسمتهای مختلفی از بدن به بقیه ی بدن، یعنی بالا تنه نسبت به کمر،کمر نسبت به لگن، رانها نسبت به لگن،سینه ها نسبت به قفسه سینه. 

 

 

تناسب اندام,چاغی موضعی,لاغری موضعی,درمان چاقی با طب سوزنی

 

 

چربیهای بدن چگونه تشکیل می شوند و چه حرکتی انجام می دهند:

در طب غربی گفته می شود وقتی بدن شما کالری دریافت می کند اگر این کالری نسوزد و بیشتر از حد مجاز مصرف روزانه باشد تبدیل به چربی می شود و در بدن ذخیره می شود ولی این مطلب از نظر ما تا یک حدی درست است.

بدن یکسری از چربی های موجود درخود را برای گرسنگی های یک تا دو هفته ای نگه می دارد، یکسری چربیها را برای گرسنگی های چند ماهه و یکسری از چربی ها را برای روز مبادا ،یعنی زمانی که انسان دسترسی به غذا نداشت از این چربی ها استفاده می کند تا زنده بماند.

مثلا" یک زن یا مرد را در نظر بگیرید، وقتی این فرد جوان است و توانایی فعالیت بدنی و دویدن دارد بنابراین چربی زیادی مورد نیازش نیست ولی وقتی یک زن به سن یائسگی  یا پیری می رسد و بدن فعالیت زیادی نمی تواند انجام دهد یا بچه دار نمی شود بدنش مجبور است که برای محافظت چربی نگه دارد.

اگر شما از یک قحطی یا رژیمی که به خود داده اید رد شوید و به و رژیم بعدی برسید بدن شما در فاصله ی این دو رژیم با خود می گوید که من یک بار رژیم گرفته ام پس ممکن است دوباره دچار قحطی یا رژیم شوم، بنابراین باید در خودم چربی ذخیره کنم تا در صورت نیاز استفاده کنم.

تعریف قحطی برای بدن چیست و در برابر رژیم چه عکس العملی نشان می دهد:

وقتی افراد برای لاغری رژیم می گیرند بدن این کمبود غذایی را به طور غریضی یک نوع قحطی طبیعی می داند و خود را برای مقابله با این کمبود غذا آماده می کند، اما به طور مثال فردی که به مدت 2 ماه رژیم سنگینی برای لاغری خودش در نظر می گیرد، بدن در این مدت تا مرز سوزاندن چربی های سخت بدن پیش می رود.

بعد از مدتی که فرد خسته می شود واین رژیم غذایی را رها می کند به هر شکلی دوباره  بدن شروع نیاز به خوردن غذا  پیدا می کند حتی به مقدار کم، بدن دوباره شروع  به جایگزین کردن چربی هایی می کند که برای روز مبادا در خود ذخیره کرده بود و چه بسا  بدن با خود می گوید که من 2 بار قحطی یا دوره ی رژیمی گذرانده ام و از کجا معلوم که قحطی بعدی سخت تر نباشد لذا شروع می کند به ذخیره کردن چربی و ممکن است چربی بیشتری هم تولید کند و این باعث چاقی موضعی در قسمتهای مختلف بدن می شود که در مردها بیشتر در شکم و پهلو و در خانمها در شکم و پهلو و باسن و ران و سینه نمایان می شود.

بدن چگونه می تواند چربی های بدن را هوشمند کند تا دچار  تجمع ،چاقی عمومی و  چاقی موضعی و یا لاغر شدن موضعی نشوند:بدن با خون رسانی به قسمتهایی از بدن این کار را انجام می دهد در واقع هر جا خون رسانی بیشتری باشد چربی های آنجا سریعتر آب می شوند، برای همین هنگامی که گرسنگی میکشید یا کمتر غذا می خورید ، اول چربی های صورتتان که بیشترین خون رسانی را دارد  کاهش پیدا کرده و صورت شما لاغر تر به نظر می رسد و بعد سینه ها، بازو،شکم، پهلو و بغل ران .

زمانی که شما این کمبود غذایی را بر طرف کردید یا رژیم را متوقف کردید و به خوردن همیشگی مشغول شدید دوباره بدن چربی های مقاوم بیشتری تولید می کند که برای قحطی و رژیم بعدی اگر باز این کمبود را احساس کرد چربی کافی داشته باشد.

 

تناسب اندام,چاغی موضعی,لاغری موضعی,لاغری بدون رژیم

 

چرا با رژیم گرفتن دیگه لاغر نمی شوم و چربیهای بدن سفت شده اند:

رژیم گرفتن - شکایتی که بعضی از درمانجو ها داشتند این است که از بس به صورت مداوم رژیم گرفتتد و رها کردند و وزن آنها کم و زیاد شده است دیگر الان چربی های بدنشان سفت شده و در برابر لاغری مقاوم می باشد و دیگر با هر روشی درمان نمی شوند زیرا بدن برای مقاومت در مقابل قحطی ها مدام چربی زیادی ذخیره می کند.

روشهای لاغری که در جامعه ما وجود دارد مثل رژیم گرفتن است،ما اعتقاد داریم که در طب چینی اگر بدن فهم درستی داشته باشد و دانش و شعور کلی داشته باشد حتی اگر شما غذا وارد بدن می نمایید به همان مقداری که به غذا نیاز دارد استفاده می کند و غذایی اضافی جذب بدن نمی شود و بدن سالم آن اضافات را دفع می کند.

بدون گرفتن رژیم و یا سایر روشهای چطور می توان لاغر شویم و به تناسب اندام برسیم و چربیهای که باعث چاقی موضعی شده اند از بین بروند:

راههای رسیدن به تناسب اندام - ما در طب چینی که در اصل به آن اعتقاد کامل داریم هیچ رژیمی به افراد چاق نمی دهیم بلکه ما بدن افراد را هوشمند می کنیم تا آن مقدار غذایی را که لازم دارند جذب کند وحتی اگر بیشتر بخورند جذب  بدن نمی شود.

ما به بدن اطلاع می دهیم که هیچ قحطی یا رژیمی در کار نیست و به اشتباه چربی ذخیره کرده است.

با روشهای مختلفی که در طب چینی وجود دارد خون رسانی به مناطقی از بدن که در آنجا کم شده بود و چربی کمتری آب می شد را زیا د میکنیم و به چربی ها این هوشمندی را می دهیم که به صورت موضعی در نقاط مورد نظر چربی ها را کاهش دهند یا  اصطلاحا" آب کنند.

در این درمان چاقی ،کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را با روشی به نام امبدینگ یا کت گوت در طب سوزنی که بسیار موثر است انجام می شود،روشهای دیگری نظیرسوزن در طب سوزنی سنتی،بادکش کردن، روش گواشا ودیگر روشهای طب چینی به صورت هم زمان انجام می شود و سعی می کنیم این شعور و آگاهی را به بدن برگردانیم وباعث شویم که بدن شما به تناسب اندام و کاهش وزن برسد.

آیا می توان از طریق کاهش اشتها که توسط طب سوزنی و یا دارو و سایر روشها انجام می شود به لاغر شدن موضعی یا درمان چاقی دست پیدا کنیم:

درمان چاقی باطب سورنی - در روشهای غربی ،سنتی و طب سوزنی که برای درمان چاقی وجود دارد سعی می کنند تا اشتهای مریض را کاهش دهند ،با وسیله یا دارو، طب سوزنی وغیره، فرقی نمی کند ولی ما در روش زیبایی طب چینی به اینکه اشتها را کاهش دهیم و به تناسب اندام یا لاغری برسیم اعتقادی نداریم.

به این دلیل که وقتی شما اشتها را می بندید همان قحطی را ایجاد کرده اید و ما اعتقاد نداریم که اگر اشتها را ببندیم فرد لاغر می شود بلکه همان قحطی ایجاد می شود و چربی های اضافی در دسترس، کاهش پیدا می کنند و آب می شوند و به محض اینکه بدن از حالت قحطی خارج شد دوباره همان داستان چاقی ادامه دارد.

چه تغییراتی در سبک زندگی علاوه بر درمان می تواند در جلوگیری و درمان چاقی موضعی و چاقی بدن موثر باشد:

چاقی موضعی و درمان چاقی موضعی - طبیعت بدن ما این است که ما صبحانه زیاد بخوریم آن هم زمانی بین ساعت  5 تا 9 صبح،شام را کم بخوریم وآن هم هنگام غروب آفتاب یا اذان مغرب،طبیعت بدن این است که بعد ازغروب آفتاب بخوابد ولی ما با تکنولوژی برق و روشنایی، شبها وبیداری شب را طولانی کرده ایم و به این سبب شام خوردن در دیر وقت را نیز داریم.که از نظر طب چینی در این ساعات شب هاضمه ضعیف ترین حالت خود برای هضم غذا دارد.

ما صبحها می خوابیم و این زمانی است که در تمام روشهای عرفانی و انرژی نشان می دهد که هنگام اذان صبح  و بعد از آن بیشترین انرژی کل کائنات به بدن ما می رسد ولی ما خواب هستیم در احادیث نیز با این موضوع اشاره شده است.

ما این ساعت مفید را از بدن خود دریغ کرده ایم و این آگاهی را از بدن خود گرفته ایم حتی از بدو دوران کودکی،یک زمانی بچه های ما ساعت 8 یا 9 شب می خوابیدند ولی الان ممکن است به زور ساعت 1 یا 2نصف شب به خواب بروند.

بعد از درمان چاقی با روش طب سوزنی و روش امبدینگ چه تغییراتی در بدن ما ایجاد می شود :

درمان چاقی با طب سورنی - درمانجوهایی که با روش درمانی طب چینی و روش امبدینگ درمان می شوند می گویند که ما قبلا" ساعت حدودا" 2 نصب شب به زور به خواب می رفتیم اما الان حتی هفته های اول درمان قبل از این که حتی لاغر شدن را احساس کرده باشیم دیگر شبها حدود ساعت 10 از سنگینی خواب متعجب می شویم.

قبلا" صبحها به سختی ساعت 10 صبح بیدار می شدم ولی الان آفتاب که طلوع می کند چشمام باز می شوند حتی هنگامی که هوا تاریک ،روشن است تمایل به خواب و ماندن در رختخواب ندارم.

در سیستم طبیعی بدن شما رفلکسی وجود دارد که در طب غربی کاملا" شناخته شده است و بحض اینکه شما غذا می خورید یک پیغامی معده به روده می دهد که فضولات مانده در روده تخلیه شود(رفلکس گاستروکولیک)

در زندگی ماشینی که هر کسی درهرمکان و زمانی ممکن است نتواند تخلیه ادرار یا مدفوع داشته باشد و نگه می دارد،هر کسی درست غذا نمی خورد و غیره ،این باعث اختلالات بدی می شود،ما به میزان بسیار زیادی یبوست داریم و یکی از دلایلی که کالری جذب بدن می شود این است که فضولات باقی مانده از غذا در روده ی ما زیاد می ماند.

درمانجوهایی که با این روش درمان شده اند می گویند که چه اتفاقی برای من افتاده است که بیرون روی معده ی من بیشتر شده است،نه اسهال دارم و نه به صورت نا جورتخلیه روده دارم ولی هر بار که غذا می خورم نیم ساعت بعد  احساس دفع دارم.

این یک رفلکس طبیعی در بدن ما می باشد وبرای بعضی ازما چون تا به حال این تغییرات را ندیده بودیم ،جای تعجب دارد که حدود نیم تا 1 ساعت بعد از غذا خوردن روده ی ما تخلیه شود.

حتی حیوانات هم این رفلکس طبیعی تخلیه روده بعد از غذا را دارند و نمونه ی آن را می توانیم در سگهای خانگی ببینیم.

ما با روش امبدینگ یا گوت در طب سوزنی که تاثیرات آن و عملکرد مفیدی که علاوه بر درمان چاقی و تناسب اندام برای شما به همراه دارد و طب سوزنی سنتی و روشهایی از طب چینی این طبیعت را به بدن شما بر می گردانیم و به سمت زیبایی بدن و تناسب اندام و لاغر شدن می روید.


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : جمعه 2 فروردين 1392 | 13:7 | نویسنده : mohammad |

عامل اصلی بیماری پوستی و زیبا شدن پوست صورت و بدن و جوانسازی

 

 

جوان سازی پوست,جوان سازی پوست با طب چینی,جوان سازی پوست با طب سوزنی

 

 

چطور پوستی صاف و زیبا داشته باشیم و بیماریهای پوستی را از بین ببریم:

چطور پوستی صاف و زیبا داشته باشیم - ما در طب چینی اعتقاد خاصی به مبحث روان و زیبایی درون بدن داریم،در طب چینی اعتقاد بر این است که اگر  ازدرون زیبا باشیم یعنی بعضی از ارگانها که مسئول زیبایی هستند تعادل داشته باشند، دلیلی برای نازیبایی صورت و بدن وجود ندارد، به طور خلاصه اگرحرکت مایعات ،خون و رطوبت به اندازه کافی در بدن وجود داشته باشد ما هم صورت و بدنی زیبا خواهیم داشت.

در طب چینی مثل طب ژاپنی،هندی و سایر طب های کل نگر که در دنیا رایج است به مفهومی به نام انرژی حیاطی و چی اعتقاد دارند و اگر حرکت انرژی چی(Qi) تعادل داشته باشد دیگر نازیبایی در بدن از جمله صورت شکل نمی گیرد.

مشکل اساسی که در تفکر ایرانی و غربی شده ی ما وجود دارد این است که ،صورت را از بدن جدا تصور می کنییم که این به دلایل فرهنگی خاصی است و یا این که در طول تاریخ و زمان ذهنیت سازی شده است و شاید صورت شما بیشترین جایی است که در معرض دید دیگران و خودمان قرار دارد.این باعث شده فکر کنیم که اگر پوست صورتمان افتاده است، پوست بدنمان مشکلی ندارد و یا اگر پوست صورتمان لک دارد چه ربطی به بدن دارد یا اینکه اگر صورت من مشکلات پوستی دار این مورد چه ارتباطی با ارگانهای درون دارد.

به جای اینکه این تفکر را داشته باشیم که اگر روده ها میزان کار کند و معده ی من تنظیم نباشد اگر ادرار مشکل داشته باشد و اگر ارگانهای بدن در تعادل و هماهنگی نباشد خوب چطور ممکن است من صورت زیباییی داشته باشم و چنین نازیبایی که به دلیل نا متعادل بودن درون است اگر شما به هر شکلی درست کنید دوباره نازیبا خواهد شد.

به قول معروف شاعر می گوید:خانه از پای بست ویران است/خواجه در بند نقش ایوان است

فردی که مشکل یبوست مزمن دارد،دیسک کمر آن چنانی دارد،مشکلات هاضمه ای شدید دارد ،مشکلات روحی روانی و استرس دارد و لذا این موارد باعث می شود که در پوست صورت و بدن نازیبایی به وجود بیاید.

بعضی خانم ها سعی می کنند قسمتی از  مشکلات پوست یا نازیبایی صورت را که  جلوی چشم دیگران است به صورت سطحی با روشهای درمانی مختلف بر طرف کنند که این کار نه تنها به شکست منجر می شود بلکه حتما" اثرش از بین خواهد رفت زیرا که مشکل ریشه ای این بیماریها در بدن باقی مانده است.

ارگان طحال و نقش مهم آن در  زیبایی پوست بدن و مشکلات پوستی اعم از افتادگی پوست صورت و بدن:

زیبایی پوست بدن - چینی هر ارگانی تاثیرات خاص خودش را  بر روی پوست بدن می گذارد، به طور خلاصه ارگان طحال وظیفه اش نگه داشتن و ایجاد پوست روی بدن است همینطور انرژی  طحال باعث نگه داشتن ارگانهای دیگر در جایگاه خودشان در بدن است،از نظر زیبایی طب چینی این ارگان مسئول هاضمه نیز هست.قوی ترین ساعت هاضمه 5 تا 7 صبح وضعیف ترین حالتش بعد از غروب آفتاب به سمت نیمه شب است، با داشتن وسواس فکری هم این ارگان آسیب می بیند.

حال شما فردی را تصور کنید که به علت مشغله ی کاری باید مدام فکر کند و فکرهای چرخشی دارد یا به سبب کارش روزها تا ظهر می خوابد و شبها تا 2 نیمه شب بیدار است و شام را نیز دیر وقت می خورد.این ارگان چون مسئول هاضمه است غذای سنگین به شدت اثر منفی روی آن می گذارد.

بنابراین به شدت این ارگان آسیب می بیند و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم.خوب یک چنین فردی قطعا" دچار افتادگی پوست صورت و بدن،غبغب و به طبع آن در  افتادگی پوست شکم و شل شدن پوست بدن،این مشکلات پوستی در طب چینی از نارسایی و تعادل نداشتن ارگان طحال است و به همین سبب هم صورتی نازیبا خواهیم داشت.اگر این فرد با روشهای دیگر درمانی مشکل غبغب وافتادگی پوست صورت و بدن را بر طرف کند اما چون اصل مشکل از ارگان طحال بوده و درمان نشده است دوباره در یک بازه زمانی کوتاه این مشکلات پوستی باز هم در صورت و بدن فرد پیدا خواهد شد.

 

جوان سازی پوست با طب چینی,جوان سازی پوست با طب سوزنی,زیبایی پوست,ریبایی صورت


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391 | 17:16 | نویسنده : mohammad |

معمولاً میوه‌ها و سبزیجات منابع اصلی ویتامین‌ها هستند.

ویتامینها ترکیبات آلی هستند که به مقدار خیلی جزئی برای سوخت و ساز مواد غذایی و اعمال حیاتی بدن و رشد و نمو و تندرستی ضرورت دارند. تغذیه ناقص و رژیم غذایی نامناسب سبب کمبود یا فقدان یک یا چند ویتامین می‌شود و به بیماری‌های مختلف مانند بری بری و پلاگر می‌انجامد.
ویتامینها سبب تسهیل دگرگشت (سوخت و ساز بدن)، اسیدهای آمینه، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شوند و رشد و نمو و ترمیم سلولهای بدن را میسر می‌سازند. برخی از ویتامینها سبب جذب مواد غذایی در روده می‌شوند و بعضی نیز به عنوان کاتالیزور عمل می‌کنند. عمل آنها بر روی بافتهای اپی تلیال و همچنین استخوان بوده و در مجموع هر کدام از آنها از بروز یک عارضه جلوگیری می‌کند.
فونک نام Vitalamine، یعنی آمینی که حیاتی بوده و برای ادامه زندگی ضرورت دارد، را به موادی که سبب بهبود بیماری بری بری می‌شد و از گروه آمین بوده اطلاق کرد. پس از آنکه معلوم شد بسیاری از ویتامینها از گروه آمین نیستند حرف e از آخر واژه ویتامین حذف و واژه Vitamin مورد قبول واقع شد.

ویتامینها را به دو دسته مهم، شامل ویتامینهای محلول در آب و ویتامینهای محلول در چربی، تقسیم کرده‌اند. ویتامین E، ویتامین K، ویتامین D، ویتامین A را محلول در چربی و ویتامین C و ویتامین‌های گروه B را محلول در آب دانسته‌اند.

علاوه بر مواد معدنی، ویتامینها نیز مورد نیاز بدن هستند؛ زیرا بدون حضور آنها در غذا، سلامتی و تعادل اعضای بدن ناپایدار می‌شود و در اعمال حیاتی اختلالاتی ایجاد می‌گردد و عوارضی بروز می‌کند که گاه منجر به مرگ می‌شود.
ویتامین‌ها سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کنند و تنها کمبود یک ویتامین می‌تواند، تمام بدن انسان را به مخاطره اندازد. خوب است بدانید که بیشتر ویتامین‌ها از منابع اصلی طبیعی استخراج می‌شوند.

کلمهٔ ویتامین از واژه یونانی ویتا به معنی «زندگی» است.


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391 | 16:6 | نویسنده : mohammad |

غذاي اصلي انسان

1-پروتين گياهي

2-قند گياهي(داخل سلول مي رود و انرژي توليد مي كند)

3-چربي گياهي

4-ويتامين گياهي


تشخيص بدن سالم:

يك حبه سير را بطور كامل بدون جويدن و خورد شدن قورت داده اگر قبل از 24 ساعت از بدن خارج شد بدن سالم است زيرا در اين مدت هيچ ميكروبي در بدن نمي تواند رشد كند.و اگر طولاني تر شد دچار يبوست (محل رشد ميكروب )بوده و بيماريد.


طرز غذا خوردن

1- تا گرسنه نشديد غذا نخوريد.

2- نيم ساعت قبل از غذا يك ليوان آب را در سه جرعه بنوشيد.

3- قبل از غذا دستها را بشوييد.

4- زماني كه سالم و شاداب هستيد هر چه هوس كرديد بخوريد.

5- هنگام كسالت هر چه هوس كرديد نخورده و عكس آنرا بخوريد.

1- مقدار كمي نمك بچشيد.(براي سالم ماندن دندانها وجلوگيري از پوسيدگي)

2- به زيبايي سفره و غذا خوب نگاه كنيد .(انرژي چشمان با غذا منتقل مي شود)

3- غذا را با سالاد تزيين شده شروع كنيد.(زيرا خام است و ميكروب ندارد)

4- هر لقمه را 40 تا50 بار بجويد.

5- در صورت امكان با سه انگشت 62 غذا بخوريد.(انرژي انگشتان به غذا منتقل مي شود)

6- در بين غذا آب يا نوشابه ننوشيد.

7- انرژي داده شده به غذا با خوردن آن به بدن منتقل مي شود. در اين حالت غذا ي مصرفي نصف مي شود.

8- نمك كم بخوريد.

9- دو تا سه لقمه مانده سير شويد ديگر غذا نخوريد.

10- بعد از غذا مقداري نمك بچشيد.(ترشي معده را رفع ميكند)

11- بعد از ميل غذا دراز بكشيد و پاي راست را روي پاي چپ انداخته دستها را زير گردن قرار داده چشمها را بسته و بهيچ چيز فكر نكرده بمدت 5 تا 10 دقيقه سپس بلند شده در اين حال خستگي غذا رفع شده و انگار غذا نخورده ايد.


موضوعات مرتبط: پزشکی

تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391 | 16:3 | نویسنده : mohammad |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.